تعرفه خدمات شبکه

هزینه تمام شده اجرا و یا پشتیبانی خدمات شبکه برای صاحبین کسب و کار اهمیت بالایی دارد. شرکت های ارائه دهنده خدمات عوامل و معیارهای مختلفی را برای تعیین تعرفه ملاک قرار می دهند. در این بخش به باز کردن این مبحث می  پردازیم.

تعرفه های صنفی اجرا و راه اندازی خدمات شبکه

سازمان نظام صنفی و رایانه ای کشور هر چند ماه یکبار تعرفه خدمات حوضه فناوری اطلاعات را بروزرسانی کرده و طی مستندی که از لینک زیر قابل دسترسی است در اختیار عموم قرار می دهند. اساس و پایه هزینه خدمات راه اندازی ، اجرا و پشتیبانی شبکه بر مبنای این تعرفه ها لحاظ می گردد حال آنکه بعضا محاسبه کامل بر مبنای این تعرفه مقدور نبوده و طرفین قرارداد بر اساس توافق، با توجه به عواملی که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد، هزینه و حدود خدمات را تعیین می نمایند.

تعرفه خدمات اجرا و پشتیبانی

تا زمانی که شرکت خدمات دهنده دید درستی از نیاز مشتری و وضعیت شبکه و مشکلات ایشان نداشته باشد نمی توان معیار و مقدار مشخصی برای ارائه خدمات اجرا و پشتیبانی تعیین نمود و تعیین پلن تعرفه بر اساس معیارهای عادی و یکسان بدون در نظر گرفتن نیازها و مشکلات مشتری کار صحیحی نمی باشد.

ما با انجام اولین بازدید و مشاوره رایگان نیازهای شما و مشکلات را بررسی کرده و بر اساس آن چند طرح پیشنهادی با هزینه های متفاوت در اختیار شما قرار می دهیم. بدین صورت حق انتخاب با شما بوده و با توجه به هزینه و مزیت های هر طرح انتخاب خود را خواهید نمود.


به طور حتم تجهیزات و نرم افزارهای شبکه و ارتباطات هزینه های گزافی برای صاحبان کسب و کار دارند و با توجه به سطح انتظار انتخاب درست در این حوضه و پیشگیری از بروز خرابی و ایجاد مشکلات در آینده اهمیت بسیاری دارد. 

معمولا صاحبان کسب و کار به دنبال ارزانترین هزینه برای اجرا و خدمات شبکه و حوضه فناوری اطلاعات هستند اما باید در نظر داشت هر گرانی و یا هر ارزانی بی دلیل نیست. از این رو این نکته را باید در نظر داشت که کیفیت فدای کمیت نشود. دریافت کننده خدمات باید مد نظر داشته باشد تا چه میزان تجهیزات و اجرای باکیفیت و یا خدمات مناسب برای ایشان اهمیت دارد و اینکه در صورت عدم دریافت خدمات مناسب متحمل چه هزینه ها و یا عواقبی خواهد شد. حتما از کار افتادن یک دستگاه یا بخشی از شبکه یا سایت برای مدتی هر چند کوتاه می توانند ضررهای مالی بسیار متحمل کند.

عوامل موثر بر هزینه پشتیبانی شبکه

تجهیزات سخت افزاری

تعداد و نوع تجهیزات شبکه اعم از رایانه ، پرینتر ، اسکنر ، تلفن IP ، روتر، سوییچ و مودم و ... ، با توجه به خدمات و زمانی که در رابطه با هرکدام توسط متخصص باید ارائه گردد و دانش تخصص مورد نیاز، نقش مهمی در تعیین هزینه خدمات دارند.

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه

خدمات شبکه معمولا به دو شکل حضوری و غیر حضوری ارائه می گردد. خدمات غیر حضوری با توجه به عدم نیاز به حضور کارشناس و بررسی به صورت تلفنی و ریموت نسبت به حضور پشتیبان در محل مشتری و بررسی مشکل هزینه کمتری خواهد داشت.

نرم افزارها و سرویس های موجود

به طور حتم بخش مهمی از خدمات شامل تعداد و نوع سرویس ها و نرم افزارهای مخلتف مورد استفاده در شبکه بوده و پشتیبانی و بازبینی و رفع مشکلات هر کدام از آنها نیاز به دانش تخصصی خاص در هر مورد داشته که منجر به افزایش هزینه خدمات می گردد.

تعداد دفعات مراجعه کارشناس

با توجه به نیاز کارفرما هرچه تعداد ساعات و روزهای حضور کارشناس در محل کارفرما بیشتر باشد هزینه ها بالاتر خواهد رفت. در برخی قراردادها به صورت پیشفرض با توجه به درخواست کارفرما یا شرایط حداقل یک بازدید حضوری در ماه با ساعت مشخص منظور می گردد.

پیچیدگی سخت افزاری شبکه

هرچه میزان پیچیدگی یک شبکه یا سرویس ارتباطی بیشتر باشد نیاز به تیم ها و مهارت بیشتر برای پشتیبانی از همه امکانات و ابعاد آن می باشد از این رو نیازمند صرف زمان و نیروی متبحر بیشتری هم بوده که منجر به بالا رفتن هزینه های پشتیبانی می گردد.

مسافت

هرچه فاصله محل دریافت کننده خدمات با شرکت ارائه کننده خدمات بیشتر باشد به دلیل بالا رفتن هزینه رفت و آمد کارشناسان این مورد در قراردادها و ارائه خدمات هم لحاظ می گردد و در محاسبات عرف هزینه های رفت و آمد مدنظر قرار خواهد گرفت.

عوامل موثر بر هزینه خدمات VoIP

هزینه پشتیبانی خدمات مراکز تلفنی مبتنی بر VoIP با توجه به عوامل خاصی تعیین می گردد.

نوع سرور تلفنی VoIP

در حال حاضر انواع مختلفی از سرورهای تلفنی مبتنی بر VoIP  به صورت نرم افزاری مانند الستیکس و ایزابل و ... و سخت افزاری مانند انواع IPPBX ها از برندهای مختلف وجود دارند که با توجه به نوع آنها و تخصص مورد نیاز برای هر کدام در هزینه خدمات پشتیبانی تاثیر خواهند داشت.

تعداد کاربران یا داخلی ها و تلفن ها

تعداد کاربران یا داخلی ها ، سافت فون ها و تلفن های IP موجود در شبکه نیز از عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه خدمات پشتیبانی VoIP هستند.

سرویس های فعال

مراکز تماس مبتنی بر VoIP دامنه وسیعی از سرویس های مختلف تلفنی را ارائه می دهند که هرچه تعداد و پیچیدگی این سرویس ها بیشتر باشد نیاز به تخصص و زمان بیشتری برای بررسی و رفع مشکلات خواهد داشت.

عوامل موثر بر خدمات پشتیبانی سایت

نگهداری و بهینه سازی سایت های اینترنتی و پشتیبانی از آنها اهمیت ویژه ای دارد و عوامل مختلفی در قراردادهای پشتیبانی سایت بر هزینه تمام شده موثر است.

ماهیت و پیچیدگی سایت

سایت ها با موضوعات گوناگونی مانند خبری ، فروشگاهی ، آموزشی و ... ایجاد می شوند و هر کدام از آنها با توجه به انتظارات مشتری پیچیدگی ها خاص خود را دارند و این مهم یک از عوامل تاثیر گذاری روی قراردادهای پشتیبانی سایت است.

مدت زمان کار در طول دوره

در قراردادهای پشتیبانی سایت معمولا میزان ساعات و یا زمان رسیدگی به مشکلات یا درخواست ها و تلورانس آنها قید می شود و بسته به میزان آنها هزینه ها برآورد می گردد.

میزان بارگزاری ها در طول دوره

معمولا سایت ها نیاز به بارگزاری محتوا های متنی یا بصری و بروزرسانی مطالب دارند که میزان و نوع آنها و یا نحوه قرار گیری و اینکه به چه میزان توسط تیم پشتیبان بارگزاری می گردد در هزینه تمام شده تاثیر گذار است.

تعرفه خدمات نوآوران عصر توسعه

در تعیین تعرفه خدمات شبکه عوامل مختلفی موثر است از این رو کارشناسان ما با حضور در محل مشتری و ارزیابی مشکلات و نیازها اقدام به طراحی چند طرح پیشنهادی برای مشتری می کنند.
لازم به ذکر است تعرفه خدمات شبکه و خدمات طراحی و پشتیبانی سایت و خدمات VoIP به تفکیک بوده و به دلیل ماهیت متفاوت آنها با قراردادهای جدا تنظیم می گردند.
در ادامه نمونه ای از هرکدام از قراردادهای تنظیم شده ارائه می گردد.

نمونه قراداد پشتیبانی شبکه

قرارداد یکساله، پرداخت ماهیانه، سال 99

1,200,000 تومان
هر ماه
  • تجهیزات سخت افزاری:
  • . 20 سیستم بدون سرور
  • . 4 پرینتر و 2 اسکنر
  • . 4 سوییچ شبکه
  • . 2 خط اینترنت
  • . 2 اکسس پوینت
  • . 2 ویدئو پروژکتور
  • . 1 دستگاه سوییچ KVM
  • سرویس های شبکه و نرم افزارها:
  • . بهینه سازی شبکه
  • . تامین امنیت سیستم ها
  • . فایل شیرینگ و پرینت شرینگ
  • . نرم افزار مدیریت کلاس های درسی
  • . نرم افزار مدیریت و نظارت سیستم ها
  • . تامین نرم افزارهای تخصصی و کاربردی
  • . بروزرسانی های نرم افزاری
  • یکبار بازدید حضوری در ماه
  • پشتیبانی ریموت و تلفنی در ساعات اداری

نمونه قرارداد پشتیبانی VoIP

قرارداد یکساله، پرداخت ماهیانه، سال 99

800,000 تومان
هر ماه
  • :تجهیزات سخت افزاری
  • . 1 سرور ایزابل
  • . 5 دستگاه تلفن IP
  • . 1 مودم
  • . 2 تبدیل ATA
  • :سرویس ها و خدمات
  • . سیپ ترانک با 5 خط دیجیتال
  • . منشی تلفنی دیجیتال (IVR) چند لایه
  • . 2 صف تماس
  • . فکس سرور
  • . انتقال تماس به همراه
  • . فایروال و رول ها
  • . بروز رسانی و بهینه سازی
  • . پیگیری مشکلات با سرویس دهنده
  • یکبار بازدید حضوری در ماه
  • پشتیبانی ریموت و تلفنی در ساعات اداری

نمونه قراداد پشتیبانی سایت

قرارداد یکساله، پرداخت ماهیانه، سال 99

1,500,000 تومان
هر ماه
  • انجام تنظیمات امنیتی سایت
  • تهیه پشتیبان از اطلاعات کلی بر روی هاست
  • . بروزرسانی هسته سایت
  • بروزرسانی ماژول و پلاگین
  • بررسی و رفع مشکلات امنیتی سایت
  • بررسی امنیت و وضعیت سایت
  • برزورسانی محتوای سایت
  • معرفی به موتورهای جستجو جهت ارتقا در نتایج
  • اعمال سئو پایه
  • . ایجاد سایت مپ
  • تست سازگاری با مرورگرهای مختلف
  • پشتیبانی تلفنی و ریموت (10 مورد درماه)

ثبت درخواست خدمات پشتیبانی

برای ثبت درخواست خدمات پشتیبانی شبکه ،VoIP و سایر خدمات وارد لینک زیر شوید.