خدمات VoIP

مراکز تلفنی تحت شبکه که از تکنولوژی Voice over IP یا VoIP استفاده می نمایند از طریق بستر شبکه داخلی برای ارتباطات داخلی و از طریق اینترانت یا اینترنت ارتباطات خارج سازمانی را فراهم می سازند. در این نوع فناوری بجای تجهیزات و بسترهای آنالوگ از خطوط و تجهیزات دیجیتال استفاده شده که به مراتب باعث ثبات بیشتر و هزینه کمتر اجرای کار شده است.

در گذشته سیستم های تلفنی آنالوگ و یا همان خطوط تلفن برای برقراری ارتباط بین خانه ها و سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گرفت ، حال آنکه برای مشترک خانگی استفاده از خط تلفن آنالوگ نیاز به پیچیدگی خاصی نداشت اما شرکت ها و سازمان ها با توجه به تعدد تعداد پرسنل و واحد ها نیاز به یک مرکز تماس تلفنی داخلی و چندین خط آنالوگ برای انجام این کار را داشتند که عموما هم به دلیل کمبود تعداد خطوط و هزینه بالای انجام این کار مشکلاتی مانند نیاز به سیم کشی مجزا ، اشغال بودن خطوط و پشت خط ماندن ، نیاز به تهیه خطوط و شماره های بیشتر و ... را ایجاد می نمود. با توجه به توسعه روز افزون خدمات ارتباطی و تجهیزات آن و نیاز شرکت ها و موسسات به بستری مناسب و مطمئن جهت برقراری تماس ها و مدیریت آنها راهکار جدیدی برای این مراکز ایجاد شده که با هزینه ای بسیار کمتر ارتباطی مطمئن را برقرار می نماید. از جمله مزایای VoIP می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امنیت

امنیت تماس ها و ارتباطات درون و بروز سازمانی از طریق VoIP و جلوگیری از سو استفاده های احتمالی

کاهش هزینه ها

کاهش میزان هزینه تماس های درون و برون شهری به دلیل پایین تر بودن قیمت هر پالس نسبت به خطوط آنالوگ

بروزرسانی ساده

امکان بروز رسانی و توسعه ساده و سریع تر و سازگاری با جدیدترین فناوری های این حوضه نسبت به خطوط آنالوگ 

شماره واحد

استفاده از چندین کانال تماس روی یک شماره واحد و همچنین استفاده از همان شماره با پیش شماره استان دیگر (در برخی سرویس دهنده ها)
  • عدم نیاز به سیم کشی جداگانه و امکان استفاده از بستر شبکه و تجهیزات آن
  • امکان توسعه با هزینه ها بسیار کمتر نسبت به خطوط تلفن
  • امکان ست کردن داخلی بیرون از سازمان از طریق اینترنت
  • ایجاد کنفرانس های تلفنی صوتی و تصویری
  • قابلیت ارسال و دریافت فکس تحت شبکه
  • کاهش میزان تماس های از دست رفته
  • امکان تعریف داخلی بصورت نامحدود
  • امکان چت درون سازمانی
  • سرویس های انتظار تماس، انتقال تماس، پارک تماس، ارسال به صندوق صوتی و به خط همراه یا تلفن
  • امکان مانیتورینگ کامل همه تماس های انجام شده با سیستم یکپارچه ضبط مکالمات
  • امکان اتصال بسیار ساده دفاتر و شعب مختلف و داخلی شدن تماس بین شعب
  • امکان استفاده از Softphone های قابل نصب روی رایانه و یا گوشی همراه
  • امکان جابجایی و تغییر ساختار بسیار ساده تر و تقریبا بدون هزینه
  • تعیین زمان کاری جهت برقراری تماس ها و یا پخش پیام سیستم
  • امکان گزارش گیری و بررسی تماس های ورودی و خروجی
  • امکان اتصال به سیستم های اتوماسیون اداری و CRM
  • امکان اتصال به سیستم های تلفنی آنالوگ و حتی تلفن های عادی از طریق لینک ها و ماژول های مبدل
  • منشی تلفنی هوشمند (IVR) جهت استفاده به عنوان تلفن گویا و مدیریت تماس ها
  • امکان استفاده از ماژول های GSM برای برقراری تماس از طریق شبکه مبایل
  • امکان ارسال تماس های بدون پاسخ به صندوق صوتی
  • ایجاد صف های مختلف تماس برای واحد های مختلف
  • کیفیت بسیار بالاتر ارتباط ها و صدا
  • امکان چت درون سازمانی
  • و قابلیت های جذاب دیگر

درخواست مشاوره و دریافت خدمات VoIP

شما می توانید جهت دریافت مشاوره یا بهره مندی از خدمات VoIP مجموعه ما از طریق یکی از لینک های زیر درخواست خود را ثبت نمایید. همچنین اولین بازدید و مشاوره رایگان خواهد بود.