راهکارهای وُیپ (VoIP)
مراکز تلفنی تحت شبکه که از تکنولوژی Voice Over IP یا VoIP استفاده می نمایند از طریق بستر شبکه داخلی برای ارتباطات داخلی و از طریق اینترانت یا اینترنت ارتباطات خارج سازمانی را فراهم می سازند. در این نوع فناوری بجای تجهیزات و بسترهای آنالوگ از خطوط و تجهیزات دیجیتال استفاده شده که به مراتب باعث ثبات بیشتر و هزینه کمتر اجرای کار شده است.
شرکت فنی مهندسی نوآوران عصر توسعه مفتخر است که خدمات نصب و راه اندازی سرورهای تلفن مبتنی بر VoIP را به صورت صفر تا صد به مشتریان خود ارائه دهد. پشتیبانی، نگهداری و ارتقای این خدمات نیز به صورت جامع برای مشتریان گرامی ارائه می گردد.
در گذشته سیستم های تلفنی آنالوگ و یا همان خطوط تلفن برای برقراری ارتباط بین خانه ها و سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گرفت، حال آنکه برای مشترک خانگی استفاده از خط تلفن آنالوگ نیاز به پیچیدگی خاصی نداشت اما شرکت ها و سازمان ها با توجه به تعدد تعداد پرسنل و واحد ها نیاز به یک مرکز تماس تلفنی داخلی و چندین خط آنالوگ برای انجام این کار را داشتند که عموما هم به دلیل کمبود تعداد خطوط و هزینه بالای انجام این کار مشکلاتی مانند نیاز به سیم کشی مجزا ، اشغال بودن خطوط و پشت خط ماندن، نیاز به تهیه خطوط و شماره های بیشتر و ... را ایجاد می نمود.
با توجه به توسعه روز افزون خدمات ارتباطی و تجهیزات آن و نیاز شرکت ها و موسسات به بستری مناسب و مطمئن جهت برقراری تماس ها و مدیریت آنها راهکار جدیدی برای این مراکز ایجاد شده که با هزینه ای بسیار کمتر ارتباطی مطمئن را برقرار می نماید. از جمله مزایای VoIP می توان به موارد زیر اشاره کرد:
ویژگی های اصلی
شماره واحد
استفاده از چندین کانال تماس در یک شماره واحد و همچنین استفاده از همان شماره با کد منطقه متفاوت (مشروط به بررسی در دسترس بودن شماره در منطقه دیگر)
بروز رسانی ساده
امکان به روز رسانی، ارتقاء و پیشرفت ساده و سریعتر و همچنین سازگاری با آخرین تکنولوژی های این حوزه نسبت به خطوط آنالوگ
کاهش هزینه ها
کاهش هزینهها برای تماسهای محلی و بینالمللی به دلیل نرخ پایینتر هر پالس در مقایسه با خطوط آنالوگ و همچنین کاهش هزینههای تجهیزات با استفاده از زیرساختهای شبکه و اینترنت و تلفنهای نرمافزاری.
امنیت
امنیت تماس ها و ارتباطات درون سازمانی و بین سازمانی از طریق VoIP، جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی به دلیل استفاده از پروتکل های امنیتی شبکه و دیجیتالی بودن خطوط و همچنین رمزگذاری ارتباطات.
ویژگی های دیگر
-
عدم نیاز به سیم کشی جداگانه و توانایی استفاده از زیرساخت شبکه و تجهیزات آن
-
توانایی گسترش با هزینه های بسیار کمتر در مقایسه با خطوط تلفن آنالوگ
-
امکان ست کردن داخلی بیرون از سازمان از طریق اینترنت
-
ایجاد تماس های کنفرانس صوتی و تصویری
-
قابلیت ارسال و دریافت فکس
-
کاهش میزان تماس های از دست رفته
-
امکان تعریف داخلی بصورت نامحدود
-
امکان چت درون سازمانی
-
سرویس های انتظار تماس، انتقال تماس، پارک تماس، ارسال به صندوق صوتی و به خط همراه یا تلفن
-
قابلیت نظارت همه جانبه بر تمامی تماس های انجام شده از طریق سامانه یکپارچه و ضبط مکالمات
-
امکان اتصال آسان دفاتر و شعب مختلف و داخلی سازی تماس بین شعب
-
امکان استفاده از تلفن های نرم افزاری در رایانه و تلفن همراه
-
امکان جابجایی و تغییر ساختار بسیار ساده تر و تقریباً بدون هزینه
-
تنظیم ساعات کاری برای برقراری تماس و/یا پخش پیام های سیستمی
-
قابلیت گزارش و تحلیل تماس های ورودی و خروجی
-
توانایی ادغام با سیستم های اتوماسیون اداری و CRM
-
امکان اتصال به سیستم های تلفن آنالوگ و حتی گوشی های معمولی از طریق لینک ها و ماژول های مبدل
-
منشی تلفنی هوشمند (IVR) جهت استفاده به عنوان تلفن گویا و مدیریت تماس ها
-
امکان استفاده از ماژول های GSM برای برقراری تماس از طریق شبکه تلفن همراه
-
امکان ارسال تماس های بدون پاسخ به صندوق صوتی
-
ایجاد صف های مختلف تماس برای واحد های مختلف
-
کیفیت بسیار بالاتر ارتباط ها و صدا
-
امکان ایجاد ترانک بین مراکز تلفن مختلف
-
و قابلیت های جذاب دیگر